• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 73089
+
-

بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در ارس افتتاح  می‌شود

مدیر عامل منطقه آزاد ارس: این منطقه به دلیل وجود رود ارس و اراضی زایا، برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است

خبر
بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در ارس افتتاح  می‌شود

فرزاد ملازاده  | ارس – خبرنگار:


مدیر عامل منطقه آزاد ارس از افتتاح بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس خبر داد. «محسن نریمان» به شرایط مطلوب اقلیمی منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: این منطقه به دلیل وجود رود ارس و اراضی زایا، برای کشت‌های گلخانه‌ای منطقه‌ای بسیار مناسب است.

نریمان افزود: بزرگ‌ترین گلخانه خاورمیانه در منطقه آزاد ارس در حالی افتتاح خواهد شد که این گلخانه با توجه به ویژگی‌هایی مانند مدرن و استاندارد بودن، از جمله 10 گلخانه برتر جهان است و این منطقه را به قطب کشت محصولات گلخانه‌ای تبدیل خواهد کرد. آن هم در حالی که نسبت به سال 97 افزایش 100درصدی محصولات را داشته‌ایم و با افتتاح این گلخانه باز هم افزایش تولید را شاهد خواهیم بود.

وی فاصله میان واردات و صادرات در منطقه آزاد ارس را 180 میلیون دلار ارزیابی کرد و با انتقاد از برخی قوانین گفت: مناطق آزاد قوانین مخصوص خود را دارند و نباید قوانینی را متوجه این مناطق کرد که با روح سیاست‌های وضع شده در تضاد هستند و اگر مسائل قانونی عملیاتی شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

نریمان از سفر 10 میلیون نفر در سال گذشته به منطقه آزاد ارس خبر داد و گفت: سعی داریم خط آهن را از مسیر جلفا، آستارا، اصلاندوز به باکو برسانیم. همچنین خط آهنی دیگر را در مسیر جلفا، ماکو، چشمه‌سرا و ترکیه احداث کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی 40 درصدی واحدهای تجاری به دلیل نبود مواد اولیه، کالا و محصولات بیان کرد: واحدهایی هم که تعطیل نشده‌اند اغلب از مالکان هستند و در وضعیت مطلوبی قرار ندارند که نمایندگان مجلس قول رسیدگی به این موضوع را دادند. این مسئول به خبر خوش دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد به اصناف و واحدهای تجاری منطقه آزاد اشاره کرد و گفت: قرار شد تا میزان مشخصی، اجازه واردات به این اصناف و واحدهای تجاری داده شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید